Jag älskar skolan!

Trodde aldrig jag skulle säga det men gud vad kul det är att gå till skolan!! Idag har jag spenderat 14 timmar där med glädje och imorgon lär det bli samma sak.
Började dagen med stalltjänst och därefter dressyr för Mette på Caramel. Det gick jättebra så fort jag hittade takten vilket tog runt 10 min och sedan gick hon så bra och jag satt verkligen riktigt bra! Skön känsla när man kan styra allt med sitsen och hästen är mjuk och följsam.

Sedan hade vi lektion i foderlära. Här blir det mycket diskussioner osv så vi kan hela tiden vara delaktiga. Helt klart över förväntan för denna kurs!
Efter lektionen var det ett möte med Hippologenheten där vi diskuterade rykterering av nya studenter bland annat.
Avslutade sedan dagen med att rida Limmo som jag inte har suttit på sedan jag åkte av sist.. Kan helt ärligt säga att jag var ganska rädd och spänd. Men idag skötte han sig väldigt bra och kändes fin! Galopperade på täckta banan där vi gick kvar sällskap av Frida och en av körhästarna. Mycket kul!

Nu har jag kraschat i sängen och ska sova några timmar innan stalltjänsten imorgon bitti. Kommer även hoppa lite cavaletti med Limmo samt rida ut på Caramel under dagen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Viktoria Björkman

Min väg mot att bli hippolog

RSS 2.0